Skip to main content

Vilkår for appen Brakar

Produktinformasjon

Produktene som selges i appen Brakar er elektroniske reisebevis. Reisebeviset skal fremvises sjåføren ved påstigning. Produktene som kan kjøpes er enkeltbilletter, 24-timersbillett, ungdomsbilletter og periodebilletter på Brakars linjer. Enkeltbilletter er gyldig i 45 + 30 minutter per sone.

Det er passasjerens ansvar at det er tilstrekkelig dekning under kjøpsprosessen slik at kjøpet kan gjennomføres. Det er også passasjerens ansvar at mobilen fungerer normalt og er leselig ved en eventuell kontroll, og at du har tilstrekkelig batteritid for hele din reise. Kan du ikke fremvise billett ved kontroll anses det som å reise uten gyldig billett.

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift.
Prisene er i henhold til Brakars takstregulativ.

Leveranse

Kjøpet anses som levert når produktet er aktivert. Billetten er gyldig for ombordstigning når nedtelling starter.

Vær oppmerksom på at det kan være forsinkelser i leveransen grunnet dårlig dekning. Kjøp derfor billetten før avreise.

Betaling

Ved kjøp blir betalingen behandlet av Nets, som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Det vil ikke bli lagret opplysninger om betalingskortet i appen.

Refusjoner

Er billetten lastet ned og aktivert (med påstigning tillatt) er den å betrakte som tatt i bruk. Billetter som ikke er startet kan du selv kansellere i appen. Har du problemer med å kansellere billetten selv ta kontakt med vårt kundesenter med en gang så hjelper vi deg.

Billetter som er startet opp refunderes ikke. For refusjon av periodebilletter ved sykdom ta kontakt med vårt kundesenter.

Ved kjøp av feil antall soner kan du få refundert periodebillett dersom du tar kontakt med vårt kundesenter innen 24 timer etter kjøp. Ved kjøp av enkeltbillett med feil antall soner, kan du få refundert enkeltbillett når du har kjøpt deg riktig billett.

Ta kontakt med oss på telefon 177 eller 32 20 30 90. Refundert beløp utbetaltes til kundens betalingskort som ble benyttet under kjøp.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi skriftlig melding pr. e-post eller brev om at du vil påberope deg mangelen. Du vil motta informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven).

Forbehold

Det tas forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at det ikke kan leveres i henhold til informasjon gitt i appen, i markedsføring eller på annen måte.

Forhold som Brakar as ikke kan påvirke, eksempelvis tredjeparts feil ved overføring av data eller transaksjoner kan påvirke leveransen av ordren. Ved kjente feilsituasjoner vil dette bli informert om via brakar.no/Facebook/Twitter og kunden vil få reise gratis.

Kontaktinformasjon

E-post: kundesenter@brakar.no
Postadresse: Brakar as, Strømsø torg 4, 3044 Drammen
Brakar Kundesenter: Drammen busstasjon
Telefon 177 eller 32 20 30 90