Skip to main content

Fra og med lørdag 11. desember stenges igjen fremdøren på alle busser som kjører for Brakar. 

Det er Vy, som er operatør på Brakars busser, som har besluttet å stenge fremdøren på bussene for å beskytte sjåførene.

Pleksiglassvegg på linje 1 

Pleksiglassveggen som tidligere har vært brukt i selvkjørende busser, settes også inn igjen. Det betyr at bussen kun vil ha kapasitet til tre passasjerer.

Billettbetaling

Stengte fremdører betyr at det ikke vil være mulig å kjøpe billett hos sjåføren. Du må likevel ha gyldig billett for å ta bussen, og Brakar gjeninnfører både Vipps og skrapebilletter for de som ikke har mulighet til å kjøpe billett gjennom app på mobilen.

Vipps kan brukes til å kjøpe enkeltbilletter. Da søker du opp «Brakarbillett» inne på Vipps, og betaler korrekt sum. Kvittering vises ved eventuell kontroll.

Skrapebillett er en papirbillett som kan kjøpes på kundesenteret til Brakar på Bragernes torg, i Mix-kiosken i Hønefoss, eller over telefon (177) for å få tilsendt i posten. Skrapebillettene finnes som dagsbillett (ikke enkeltbillett) og månedsbillett. For bybilletter er prisen 3 x enkeltbillett for dagsbilletter, mens for andre er prisen 2 x enkeltbillett. Månedskort er samme pris, men kan ikke kjøpes fra dato til dato.

Stengt nettbutikk

Brakar må som følge av dette også stenge nettbutikken, da det ikke vil være mulig å validere billetter på reisekort fremme hos sjåføren. Når fordørene åpnes igjen, vil kjøpte billetter kunne valideres og brukes. Dersom du ønsker å kansellere et gjennomført kjøp må du kontakte Brakars kundesenter. Du når oss på telefon 32 20 30 90 eller e-post kundesenter@brakar.no.

Påfyll av kort på billettutsalg

Har du periodebillett eller ungdomsbillett på busskort, kan dette fylles på på vårt kundesenter på Bragernes torg i Drammen eller i Mix-kiosken i Hønefoss, der du vil få en kvittering som må vises frem sammen med kortet i en eventuell billettkontroll.

Har du spørsmål eller trenger hjelp med billettkjøp, kontakt kundesenteret vårt på tlf. 177.